marți, 13 martie 2012

Cum îl recunoşti pe “Meşteru’ lui Peşte” ?

Este titlul unui articol de pe Atelierele Gepetto

" Când doreşti o uşă, fereastră, mobilă din lemn şi alegi un furnizor doar după preţul ce ţi se oferă ai 99% şanse să dai peste un amator, sau mai bine-zis de “Meşteru’ lui Peşte”. Acesta e oaia neagră a domeniului.

Cum poţi să te păzeşti de ei ?
- Cel mai important e să nu alegi doar după preţul mai scăzut. Produsele din lemn sunt o artă (industrială) în care se pune câte o mică părticică din sufletul celui ce le execută. Aşa că uită-te mai bine la cel de la care doreşti să cumperi şi încearcă să-l „simţi”. Este oare un om cinstit, corect, într-un cuvânt, pare el a fi serios ? Foloseşte-ţi intuiţia. Pentru “Meseriaşu’ lui Peşte” singura raţiune e să minimalizeze costurile şi să maximizeze profitul, chiar dacă iniţial ţi-a calculat preţul lucrării folosind preţurile cele mai mari ale materialelor din domeniu. Pe parcurs le va înlocui cu materiale similare, mai ieftine şi mai proaste calitativ. 

- Spune repede şi exact preţul fără nici un calcul – poate e un mic Eistein, dar foarte puţin probabil.

- Încearcă să-l vizitezi la atelier. Orice atelier are nişte produse finite sau in curs de execuţie şi poţi să-ţi faci o părere asupra calităţii lor. Dacă ştie că eşti doar un potenţial client, nereprezentând un alt atelier de tâmplărie, şi el se eschivează în vre-un fel, poate ai dat de un intermediar. De fapt, el nu are atelier ci e un vânzător, lansând comanda ta altor ateliere.

Nu poţi fi 100% sigur dacă e un comisionar, dar încearcă să dai mâna cu el. De regulă, tâmplarii sunt oameni muncitori, cu palmele muncite şi bătătorite. Dacă îi simţi mâna ca fiind foarte fină, nemuncită, mai mult ca sigur e un comisionar sau un agent de vânzări al unei firme mari. Dacă nu pretind a fi şi producători, comisionarii sunt utili industriei, făcând legătura cererii cu oferta. Pentru o mai bună înţelegere a nevoilor precum, a găsirii şi execuţiei soluţiilor optime varianta ideală e cea directă, între producător şi clientul final. ... "

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu