duminică, 27 ianuarie 2013

Vânzare directă sau prin dealeri?

Studiu de caz - Porta Doors

Este un post pornit de la o reclamă Porta Doors din Evenimentul zilei din 3 decembrie 2004 şi fără a cunoaşte în detaliu sistemul de vânzări al acestei firme.
Sursa foto: Arhiva mea de presă
În 2004, Porta Doors era prezentă pe piaţa românească doar prin dealeri ( fabrica de la Arad a fost deschisă în 2005 ) şi, conform reclamei, în 2004 Porta Doors avea în România un număr de 9 dealeri.

Să-i luăm pe rând:
- SIMROCK Constanţa - se lăuda în acele vremuri că are cel mai mare showroom Porta Doors. Între timp a intrat în litigii cu Porta Doors apoi firma a fost desfiinţată
- WOODCOTE Cluj - figurează cu pierderi în ultimii 3 ani iar accesând www.woodcote.ro apare mesajul "WOODCOTE Group nu mai operează pe piaţa din România"
- Doors International Bucuresti - este în lichidare din iunie 2011
- HRISTOGRAMMA Caransebeş - ultimul bilanţ depus este pe 2009, cu pierderi
- CASA NOASTRA Craiova - s-a dezvoltat, apare cu pierderi în bilanţ însă are investiţii semnificative. Intre timp are producţie proprie de uşi.
- SIMAL EXIM Deva - există, este pe profit şi este în continuare dealer Porta
- EUROBAC Oradea - funcţionează, este pe profit şi este dealer Porta
- PROGES Oradea - este în insolvenţă însă îşi continuă activitatea şi este dealer Porta
- DEDEMAN Bacau - funcţionează şi vinde şi acum uşi Porta

Deci, din dealerii anului 2004, cei care au rezistat pe piaţă sunt acum firme solide, cu profit şi vând în continuare uşi Porta iar ceilalţi au dispărut din cu totul alte motive decât apariţia directă a mărcii Porta Doors în România.
De aici o concluzie simplă, bazată în parte şi pe informaţiile de pe site-ul firmei: Porta Doors şi-a protejat şi dezvoltat reţeaua de dealeri, asigurându-şi astfel si o stabilitate a vânzărilor chiar şi pe timp de criză, comparativ cu alte firme din domeniu care încearcă să ajungă direct la client sărind peste acea verigă esenţială reprezentată de dealer.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu